Hogyan veszel ajándékot?

Ami neked tetszik, és aminek te örülnél, nem igaz? De még akkor sem biztos a siker, ha valahogy megtudod, hogy mire vágyik a másik, mert a választásodat akkor is a saját ízlésed fogja meghatározni. Az egyetlen szerencse, hogy a barátainkkal és szeretteinkkel van metszetünk. Ha sikerül onnan választanunk, akkor az ajándék tényleg örömet fog szerezni.

A marketing alaptétele is ez: tudd meg, mire vágyik a másik, és kínáld neki.

Engem például elkapna egy ilyen, szövegírói vállalkozást kínáló szöveg:

A világnak több szép szóra van szüksége. Segíthetsz. Bízz meg!

Viszont egy szövegírótól nem szép, hanem hatásos szavakat várnak.

A fenti mondatoknak vannak olyan elemei, amelyek jó szlogenné tennék, például a meglepetés. Az ember nem számít a végén a pimasz kis csavarra. Csavar pedig kell, mert az teszi emlékezetessé a szlogent. Kellemes érzeteket kelt: együtt valami jót csinálunk. Egyértelműen utal a vállalkozás termékére, ebben az esetben a szövegírásra.

Viszont több sebből is vérzik: hosszú. Nagyon hosszú. A jó szlogenek két-három szavasak. Bonyolult. A legjobb jelmondatok nagyon egyszerűek. Túl általános. Kit érdekel a világ? az érdekel, hogy nekem hogyan lesz jó benne.

Ha összeszeded a kiemelt szavakat, nagyjából látod, mitől lesz jó egy szlogen. Viszont ha nem számít a pénz, akkor akár az összes szabályt fölrúghatod.

Zárszó: ehhez a jegyzethez olyan marketingszövegre volt szükségem, amelyik rossz és nincs használatban, hogy senkit ne sértsek meg. Amúgy pedig hiába minden okos érv, én imádom, s így legalább idetehettem.